Actualitat

26 nov

Classe del professor Fidel Font, responsable de la federació espanyola d’esgrima, als alumnes de 4t de CAFE d’EUSES TE-URV

Aquest dimarts, i dins el marc de l’assignatura Entrenament III, els alumnes de quart curs de Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport han gaudit de la participació del professor Fidel Font Roig parlant sobre la tàctica i l’estratègia, tant a nivell general dins l’esport com a nivell particular en les disciplines de lluita. Fidel Font és actualment el responsable estatal de la Federació Espanyola d’Esgrima per a la categoria M20, assessor de l’equip estatal absolut i cap del grup d’esgrima del Centre de Tecnificació esportiva Terres de l’Ebre d’Amposta.
Al llarg de la seva dilatada experiència professional i acadèmica, Fidel Font ha estat sempre un referent en tots aquells esports en els quals ha treballat, assolint els màxims resultats a nivell mundial, tant en la seva etapa com a esportista com en la d’entrenador. Sense anar més lluny, l’equip júnior masculí de la selecció espanyola va ser la temporada passada campió de la copa del món per nacions d’aquesta categoria. A nivell personal destaca també la Medalla de bronze al mèrit esportiu que li va atorgar el rei Juan Carles I el 2009 per la seva trajectòria.
La xerrada va centrar molt l’atenció dels alumnes, ja que Fidel Font ha aportat la seva visió sobre els aspectes tàctics i estratègics, fusió de les visions orientals, fruit dels seus llargs viatges i experiències amb entrenadors xinesos d’arts marcials i els seus estudis a la universitat de Pequín; i occidentals, aconseguint un mètode revolucionari que li està donant grandíssims èxits en l’esgrima.
Per a ell, la selecció de talents -i així ho posa en pràctica i ho demostra amb resultats-, s’ha de basar, en els esports de combat, en la “visió tàctica” dels tiradors en el cas de l’esgrima i en la seva “capacitat de creixement tàctic”, i treballar a partir d’aquí posant-lo en situacions que li permetin desenvolupar aquesta capacitat de manera no estereotipada, amb models tècnics i/o d’actuació prefixats sinó basades en l’originalitat i la creativitat, en la resolució de conflictes en situacions de màxima dificultat. Els estudiants han estat molt atents i han participat de la sessió fent-li preguntes sobre la possible aplicació d’aquests mètodes a altres esports de situació, com poden ser els esports col·lectius.