Actualitat

18 maig

Entrevista amb Jordi Llop, entrenador a Wenling (Xina) sota el paraigua de l’Espanyol: “El que destacaria d’EUSES és el tracte tan proper entre professors i alumnes”

Entrevistem a Jordi Llop, estudiant de la promoció 2015-2019 del Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a EUSES-UdG. Jordi Llop està treballant com entrenador a Wenling, a la Xina, sota el paraigua del RCDEspanyol, buscant nens per l’equip de futbol. Parlem amb ell perquè ens expliqui com està vivint l’experiència i com es viu l’esport al gegant asiàtic.

  1. Quina és la teva activitat professional a la Xina?

Actualment sóc entrenador de futbol en un acord de formació entre el RCDE Academy HLK i l’institut de Wenling, una escola amb més de 4.000 alumnes. Aquest projecte té l’objectiu de portar a Barcelona a nens per realitzar activitats relacionades amb el RCD Espanyol.

Després d’un procés de selecció entre nens de tota la província, van quedar els 18 integrants de l’equip final, amb els quals treballem diàriament per formar-los i preparar-los pels propers campionats provincials. 

  1. Com va sortir aquesta oportunitat professional?

A finals de gener el coordinador del meu antic club em va informar d’aquesta oportunitat i em va donar la seva confiança per començar aquesta aventura junts, una aventura intensa de 3 mesos fora de casa, amb moltes oportunitats per endavant, deixant moltes coses, però no m’ho vaig pensar. Després d’uns mesos de papers i canvis aquí estem. A punt de complir dos mesos al sud-est de la Xina.

  1. Ja tenies clar que et volies dedicar al rendiment i a l’entrenament?

Vaig entrar a estudiar Ciències de l’Activitat Física i l’Esport amb una idea molt clara, l’educació era la branca que em cridava més l’atenció.
Des de petit he sigut un gran apassionat de l’esport, del futbol sobretot, però m’anava fent gran i cada vegada em cridava més l’atenció entrenar, i així va ser. Als 16 anys ja em vaig iniciar com a entrenador de futbol, m’encantava la formació i encara més si estava relacionada amb el meu esport preferit. Van anar passant els anys i les ganes d’entrenar van anar a més, formant-me com a entrenador i iniciant la carrera de CAFE, tot i això amb la idea de l’educació molt clara.
En conèixer els diferents àmbits de la carrera la meva curiositat ha despertat la part del rendiment i l’entrenament, així que no descarto res en un futur. Però la formació i l’entrenament crec que són dos àmbits molt relacionats i en els quals m’hi veig professionalment.

  1. Quins són per tu els punts més fort d’EUSES i la seva oferta formativa? Què creus que t’està ajudant més en aquesta experiència?

Un dels punts més forts d’EUSES és la seva proximitat en l’àmbit de relació entre alumnes i docents. Amb un professorat qualificat i jove, amb un tracte molt proper, afavorint molt l’aprenentatge diari. I amb moltes possibilitats d’establir relacions laborals en un futur.

També és molt important la transferència de continguts teòrics a la pràctica a tots els àmbits de la carrera com són rendiment, ensenyament, salut i gestió.

  1. La societat xinesa i la catalana son molt diferents. Trobes en l’esport un element integrador?

La societat catalana i la xinesa són completament diferents, però l’esport és sens dubte un element integrador i reforçador de valors, actituds i aprenentatge, més enllà de qualsevol societat o cultura.

Xina és un món completament diferent, més enllà de la seva gastronomia, tradicions, costums, la vida quotidiana, etc. On podem observar una major diferència és en el seu sistema educatiu. Un/a estudiant es dedica únicament als seus estudis en el seu dia a dia, despertant-se a les 5.30 del matí per iniciar les classes a les 7 h, finalitzant l’horari lectiu a les 21.30, de dilluns a dissabte. Dins d’aquesta jornada d’estudi trobem completament integrat l’esport.

L’educació Xinesa dóna una gran importància a la pràctica d’activitat física, realitzant cada dia classe d’educació física. Però no només això, en qualsevol descans entre classes podem veure els estudiants Xinesos practicant bàsquet, futbol o bàdminton.

Dins d’aquest horari lectiu, podríem veure impossible la pràctica de qualsevol esport, però tenen el seu sistema educatiu adaptat per als esportistes, integrant l’esport d’una manera total en l’educació. Un esportista de futbol, bàsquet, bàdminton, o un altre esport, té destinades certes hores diàries per la seva formació esportiva.

Sense dubte Xina està intentant ser una potència mundial en l’àmbit esportiu i ho podem veure reflectit en la integració de l’esport dins de la seva societat.

Tot i la gran diferència de cultura i societat, podem veure que l’esport trenca moltes barreres, escurçant les distàncies entre societats i creant vincles molt positius, donant  molt valor a la figura de professional de l’esport.