La investigació dels professors de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport Raquel Font Lladó, Víctor López Ros, Graham Sinclair i Anna Prats Puig aporta nou coneixement pel redisseny de continguts i metodologies per a les classes d’Educació Física per tal de millorar la competència motriu i les habilitats motrius bàsiques dels nens i nens de 7 i 8 anys. Els resultats de la investigació s’han traduït en un article que ha estat acceptat a la revista Journal of Strength and Conditioning Research.  Aquesta investigació està emmarcada  dins un dels projectes de recerca engegats per EUSES, en concret el projecte PEHC (Physical Education Health and Children) que, també compta amb el suport de la Diputació de Girona

L’article “A pedagogical approach to integrative neuromuscular training to improve motor competence in children: Randomized Controlled Trial” es publicarà durant les properes setmanes. En resum, es coneix que la competència motriu és l’alfabetització motriu necessària per solucionar les situacions motrius que planteja la vida, entre d’altres, les relacionades amb portar un estil de vida actiu. També es coneix que l’entrenament neuromuscular integrat millora la condició física i les habilitats motrius dels esportistes. Però fins ara no s’havia estudiat la millora que suposa una proposta d’entrenament neuromusuclar integrat en el  context escolar dels infants de 8 anys.

Les conclusions de l’estudi apunten que:

a) Una aproximació pedagògica de l’entrenament neuromuscular integrat durant l’escalfament a les classes d’Educació Física milloren la competència motriu i les habilitats motrius bàsiques dels infants de 7-8 anys.

b) Un programa d’entrenament neuromuscular integrat millora les habilitats motrius bàsiques de tots els infants, independentment del nivell inicial de competència motriu que mostrin.

c)  Els infants que abans de començar el programa d’entrenament neuromuscular integrat tenen un nivell mig de competència motriu presenten una millora més gran que els altres degut a què la velocitat en l’execució de la resposta motriu requereix de prèvia confiança i control de les habilitats motrius bàsiques aspecte que en el nivell mig es té més assolit.